Showing posts with label wedding. Show all posts
Showing posts with label wedding. Show all posts

Saturday, February 6, 2010

Rahsia anggun jelita on your wedding day bersama Jovian Mandagie







Apa perasaan you kalau tiba-tiba hari ini boyfriend you cakap 
" Sayang, jom kahwin bulan enam ni nak tak?" 
Sama ada you balas "Nak..nak!! segirang-girangnya " atau you balas, 
 "hish, you ni, I bukan tak nak kahwin lagi, tapi takkan you dah lupa impian I nak pakai wedding dress exclusive si Jovian Mandagie yang beribu-ribu itu. Sekarang saving I baru aje RM200.20 sen tunai. Kita postpone bulan enam tahun 2015 je la eh "







Ha, buat la perangai macam tu, kang terus boyfriend you merajuk tak nak ajak kahwin dah. (^_^) 
 Tapi yer la kan, mesti setiap orang inginkan wedding yang the best and the bomb gitu. Tak salah tu, tapi kalau belum mampu untuk pakai wedding dress Jovian, Rizalman atau yang sewaktu dengannya, kita berangan je la dalam mimpi eh. Alahai sedihnya. 
Okay la, kalau tak nak, kita tengok gambar wedding yang best dan kita berangan itu adalah kita eh. Tak nak jugak? Hamboi hamboi..demand sungguh. 
















Hamboi hamboi, segak sungguh dress cover itu. 
















Hamboi hamboi, cantik sungguh baju itu dan ayu sungguh pengantin itu. 
Okay, introducing my new auntie to my uncle.










Puas uncle I merantau mencari gadis idaman, last last jumpak dalam facebook. Jadi kalau you belum jumpa lagi lelaki atau perempuan idaman, keep on searching dalam facebook okay. 








Eh, jangan. I acah ajer. Zaman sekarang sukar nak percaya cinta siber ni. Banyak buruk dari baik, though ada je yang kenal ikut internet ni end up kahwin. Ikut rezeki la kot. Anyway, both of them were classmates back in the university dulu, and got closer through facebook. So, it wasn't actually a stranger hooking up with a stranger.























Ini lah dia lelaki macho tersebut. Kahwin juga akhirnya. Tahniah! (T__T)

















Ala ala ala malu malu malu (^_^)









Notice the detailing on top of the scarf. Sungguh elegant gitu.








The akad nikah was in Masjid Wilayah, Jalan Duta while the wedding reception was done in Passion Road, Kuala Lumpur.


















My uncle was wearing something similar to a tuxedo, but without a bow which looks simple. Notice the purple sequence 'belt' wrapped around auntie Alice's waist. I'll show you how it looks like from the back. Simple, but it gives that outstanding affect on the dress. 
















An evening garden wedding bertemakan putih dan lilac.
















Apakah yang diperkatakan sehingga gembira sungguh groom tersebut. Tidak mengapa. Awet muda. 
So this is how the belt looks like from the back. Actually the bride is holding the long bow with her hand. Its supposed to have that long dangling affect at the back, but I guess you know what I mean. 











The behind-the-scene-wedding-crews yang telah berjaya mengindahkan lagi wedding tersebut. 




















Wedding is more fun kan when you have the right money in your account. But for you who are planning on your wedding, but wish for a very exclusive one, but do not have the right amount yet, but you want to get married so badly, I guess you should go back to basics. Rasulullah tidak pernah membebankan umatnya when it comes to marriage. 











Yang penting is the akad dan niat. Niat sebenar perkahwinan adalah untuk mendapat berkat, di dunia dan akhirat. Tapi bila niat tu sudah bercanggah dengan agama, contohnya ingin bermegah-megah, maka terjadilah isu kahwin sekejap, bercerai. Nauzubillah. Jadi, mari kita betulkan niat kita dengan harapan mendapat berkat dunia akhirat. Emak I selalu pesan, kalau kita kejar dunia, kita hanya akan dapat dunia, tapi kalau kejar akhirat, dunia dapat, akhirat pun dapat. Sungguh untung bukan? 
Hohoho...tazkirah pagi sekejap. (^_^)









Baiklah, I lapar. Jadi supaya you pun jadi lapar macam I, maka I persembahkan sesuatu yang enak yang hanya mampu dilihat, tapi tak mampu untuk dimakan. Gila kejam kau.















































Lapar tak? Kalau you tak lapar I give up la ;(




















Mwahhh. Cheerioss readers!













Wednesday, January 27, 2010

Brad Pitt and Angelina Jolie are breaking up!!!





Hello darlings (yes..you and you and you who are reading this posts (^_^)
I assume you guys have heard on the Brangelina's-coming-soon-separation-news.




Oh well, I guess that's the price you have to pay when you choose your path as a celebrity, what more a Hollywood celebrity! Pheww...must be exhausted to be one.




Well, I'm not going on about who's fault was it and such, but according to one of the reports, Angelina is sick of Brad's laddish lifestyle which includes nights out with the boys along with his new habit of drinking beers. 




As for Brad, he feels that Angelina should get some psychiatric help. Oh wow, so much for a happy ending. Okay, I feel like singing one of Avril's song..'so much for a happy ending' here. Maybe someone can help me sing it. (^_^)





And, to make matter worse, Brad have been very close to his ex-wife, Jennifer Aniston and in one of the report, Brads' mum and family never likes Angelina. They prefer Aniston better. Ouch. It hurts so bad when the whole family goes against you. 



Anyway, I don't know how true the reports are as I am not yet a qualified paparazzi. Hah. As if I want to be one anyway. So here are pictures for you to look at. 






 Angie and Pitt..they look happy though. But being a celebrity I guess they need to learn how to fake happiness.





 


Pitt and Aniston when they were married. 
Pitt cheated on her while they were still married and I wonder if Jen would still accept him back





 


Who do you like better? Who fit Pitt better? I would say Jen. They look so emotionally relax together..*through photos that is*





So come on, what do you think of this news. Share with me. Till then. Good night. I'm having sore throat and runny nose and headache and god knows what else. Uhhh...









Friday, January 22, 2010

Ciri-ciri isteri solehah yang perlu dimiliki





Tadi sambil makan I tengok Wanita Hari Ini *WHI* on tv3. Topiknya agak interesting. Its about Isteri Lunch Hour. Apa itu Isteri Lunch Hour? Adakah ia berkenaan topik apa si isteri masak untuk suami masa lunch? Hohoho, tidak. 
Its about isteri yang menjalinkan hubungan dengan lelaki lain, where in most cases hubungan tersebut usually akan terjalin dengan office mates. Are you one of them? Oh, I hope not. 








Ada la tadi a few callers, mostly ladies to either admit that they are having an affair, ataupun untuk share stories on people they know. So I'll start with one by one okay. 
I think this is a very serious topic. Sebab sekarang dalam news banyak sungguh topik-topik curang dan jahat ini, dan each one of us is responsible to make sure that it does not happen to us.









Scenario One:

One of the caller cakap she is having an affair with her office mate. Selalu tumpang pergi office sebab dia tak ada kereta. Keadaan bertambah happening bila si suami kurang berkomunikasi dengan si isteri ni. Bila tanya 'abang pergi mana? Lewatnya pulang'...si suami akan melenting suruh si isteri jangan tanya banyak. Lalu, si isteri pun kecewa dengan sikap suami yang langsung tak mahu share dan sokmo bersikap dingin. Jadi, tercetuslah insiden di mana isteri tawar hati tak mahu tanya dah suami ni sebab nanti kalau tanya pun asyik kene marah. 


Bila isteri ini asyik tumpang member office dia almost setiap hari, maka terhasil lah perasaan rindu sayang. Memang isteri ini admit yang apa dia buat itu tak betul, tapi dia still menyalahkan suami dia yang sebab suami ini la dia ter-curang. 







Scenario Two:

In one of the other confession, ada juga perempuan ni cakap yang suami dia selalu outstation lama-lama, dan dia asyik kena tinggal sorang-sorang. And, terjadilah insiden di mana dia akan mengadu pada kawan lelaki, betapa sunyinya dia asyik duduk rumah sorang-sorang. Not only did the guy offered to be her listener, tapi secara tak langsung offered to be her new soulmate.








Scenario Three: 

Ada seorang jiran di kawasan perumahan call untuk share perangai neighbour dia. Bukan untuk mengaibkan tetapi untuk bertanya pendapat. Yang ini paling semua orang terkejut la. Sebab katanya si isteri ini housewife, tapi berbeza dengan scenario one and two, scenario three ini bagitahu yang akan ada lelaki datang rumah jiran dia ni masa lunch hour. Ha, ini memang betul isteri lunch hour. Ber-lunch bersama lelaki lain semasa suami keluar bekerja. Bila caller ini bagi tahu si suami kepada isteri lunch hour tersebut, suami dia marah-marah caller ini. Dia cakap 'selagi aku tak nampak dengan mata kepala aku sendiri, aku tak akan percaya isteri aku curang!' Ha, amek kau. 










One of the panel of the day was Professor Izi, the motivator yang sungguh sinonim dengan ayat 'selamat mencuba & selamat beramal...' ke ape entah. One of his pendapat adalah dalam hubungan, both suami isteri must be responsible of what is happening around them. And, he keeps on stressing that kita kena berbalik kepada agama. Apa-apa pun agama. 






Dia cakap dalam hubungan perlu ada komunikasi, perlu share dengan pasangan. Bila kita berkongsi, pasangan akan rasa tidak kesunyian. Selalunya yang rasa kesunyian dan kurang kasih sayang ni pihak perempuan la kan. Sebabnya perempuan ni dianugerahkan 9 nafsu 1 akal tetapi lelaki memilik 9 akal 1 nafsu. Betul tak? Kalau tak betul sila perbetulkan eh. Sebab itu perempuan ni sensitif, emosi, penyayang, boleh jadi ibu yang baik, seorang pendengar yang baik sebab kaum perempuan ini mampu mendengar dengan menggunakan kata hati mereka, its called the 6th sense babey. 








The thing is, in my opinion, lelaki kurang mempamerkan kasih sayang mereka. Tapi dulu masa nak tackle jadi girlfriend or isteri dulu punya la jiwang, romantik bukan main. Pandai pulak. Tapi bila dah jadi girlfriend atau isteri, lelaki rasa diorang ni dah tak perlu nak bersayang-sayang lagi sebab kononnya perempuan tu dah jadi milik diorang. 








Wahai kaum lelaki, andaian kamu itu adalah salah sama sekali. Perempuan perlukan perhatian, dia perlu rasa dihargai. Dia perlu rasa yang boyfriend, tunang atau suami dia suka share, consult or tanya pendapat dia about anything. Bila selalu communicate dengan pasangan, kita akan lebih kenal one another, what is lacking, apa yang perlu improve, apa yang pasangan kita nak, apa yang dia tak suka and the list goes on.







I often feel that communication is the 2nd most important ingredient in a relationship after religion. A healthy relationship contributes to a happy and confident individual. All these penghargaan from the partner akan buat you rasa tenang, rasa there is something to look forward to, rasa you have to work harder in what you are doing sebab you are emotionally supported. And I greatly believe that stable emotions can create an outstanding individual, be it in work, or as a person. 






I rasa dalam hal curang-mencurang ini, both parties are responsible. Lelaki perlu lebih peka dan bertanggungjawab dalam hubungan. Perempuan pula perlu bersikap lebih rasional dan tidak terlalu emotional. Kadang-kadang perempuan ni curang sebab nak balas dendam kat lelaki dia. Konon nak tunjuk la yang dia masih laku di pasaran. Tapi, seperti kata Professor Izi tadi, berbalik lah kepada agama. Kalau situasi ini terjadi, berbanyakkan ibadat. Isitighfar is the most easiest. 






Mintak doa dan petunjuk dari Allah. My friend often said to me that Allah tak akan uji hambanya dengan dugaan yang hambanya tak mampu untuk handle. Betul tu. Walaupun kadang-kadang kita mempersoalkan kenapa kita yang dapat dugaan ni, kenapa orang lain happy aje, tak ada masalah. Eh, mana tau. Entah-entah diaorang pun ada masalah cuma diaorang sembunyikan. 




Jadi, the best thing that we can do as a muslim ialah berdoa dan yakin bahawa Allah nak uji keimanan kita. Berdoa dan bertaubat dan mintak jalan keluar dari segala kekusutan yang kita hadapi. Honda punya tagline kan 'The Power of Dreams'...sebenarnya I rasa doa pun perlu ada tagline which is 
'The power of doa'.





Seriously. Believe in whatever you ask for from Him, because one day, He might grant you your wishes. But if He doesn't, the thing you ask and wish for may not be what you really need. Remember, He knows the BEST for you.








Thursday, December 17, 2009

Who is Jovian Mandagie??


Memandangkan sekarang adalah musim perkahwinan, jadi adalah wajar untuk mengetengahkan topik ini.
Jadi siapakan gerangannya Jovian Mandagie ini?Mari teka beramai-ramai.Okay, mungkin anda sudah tahu jawapannya.



Ya betul..thumbs up!!Jovian is a wedding planner. He is a young man but with a big name in the wedding industry allready okay.
Game yang seterusnya adalah mari teka berapa umur dia beramai-ramai.Siapa dapat tekaan yang betul dapat date bersama Jovian.Haha, tipu.




So the answer is 24.Yes!!He's only 24!!(okay, you all punya jaws dah dropped down)Yes rakan-rakan, at that age dia dah ada his own boutique, set of crew and famous artist to work with..so mari jealous beramai-ramai.


So here's a sneak preview of how Jovian looks like..












Ta Daaaaa






Jovian Mandagie in his boutique


I've always wanted to be someone big at a young age, not that I'm too old for it, tapi mungkin belum sampai masa atau doa belum dimakbulkan lagi.


Sebenarnya I pun baru tahu tentang Jovian, through my uncle.My uncle had just got married recently, and Jovian was his wedding planner. When I got to know about his age, my jaws dropped, just like yours did (^_^)


According to my auntie, he's half Malay and half Indonesian and Jovian Mandagie is his Indonesian name.His Malay name is Mohd. Ridhwan (inputs are from maksu,jadi kalau salah harap maaf)


So the akad nikah was at Masjid Wilayah, Jalan Duta.(Sebenarnya sedang sibuk-sibuk taip, nak la juga kan upload pictures of Jovian and my uncle's wedding tapi kan internet ni kan asyik main-main..ish marah betol la bila excited nak bercerita tapi jadi benda camni.okay..emosi sekejap.sorry kawan-kawan)


So lets try uploading the pictures again..and duhh..sungguh mengecawakan..Maxis, anda sungguh mengecewakan at times like this.Jadi saya akan sambung bila emosi Maxis dah stabil.


Bye